Casa Naţională de Asigurări Sociale precizează că începând cu 01.12.2020 subdiviziunile teritoriale (casele teritoriale de asigurări sociale) nu vor mai elibera certificate pe suport de hârtie pentru a fi prezentate la diferite instituţii de stat.
Autorităţile publice pot obţine informaţiile necesare prin accesarea datelor deţinute de CNAS cu suportul Agenţiei de Guvernare Electronică. Instituţiile solicitante vor interacționa pe o Platformă tehnologică comună de schimb de date – MConnect.
Accesarea datelor necesare prin acest sistem reduce povara administrativă asupra cetăţenilor şi ajută la rezolvarea mai rapidă a problemelor acestora, asigurând o comunicare mai eficientă între autoritate şi beneficiarii săi.
De menţionat că, cetățenii vor oferi autorităților publice datele personale o singură dată, iar instituțiile publice vor utiliza aceste date pentru prestarea serviciilor publice.
Atenţionăm că solicitanţii vor avea posibilitatea de a obţine în continuare de la CNAS sau de la subdiviziunile teritoriale (CTAS) certificate pentru prezentarea lor peste hotarele ţării.